A XIX. század végének fontos találmánya az 1881. évi párizsi világkiállításon nagy feltűnést keltő akkumulátor volt. Gyártása 1890-ben Magyarországon is megindult. A berlini Accumulatorenfabrik A. G. budapesti vezérképviselete 1893-ban kezdte meg működését az akkori Bodor utca 9-11. sz. alatti gyártelepen. A Bodor utca ma a XIII. kerületben található. A Tudor márkájú akkumulátor bemutatójaként a millenniumi kiállításon érmet is kapott az üzem 1896-ban. 1904-ben a vezérképviselet önálló részvénytársasággá alakult Tudor Accumulator-gyár Rt cégnév alatt. (Az üzem súlyát mutatja, hogy az alapításban közreműködött a miniszterelnök Tisza István, de Mikszáth Kálmán író is.) Az átalakítással a vállalat a már szűknek bizonyult Bodor utcai telepről a Váci út 139. sz. alá költözött. Itt egy újonnan épített és korszerűen felszerelt gyártelep várta a dolgozókat. Később, 1910-ben megvásárolták a szomszédos 137-es számú telket is a gyár számára. Az I. világháború alatt a hadiipar szolgálatába állt a termelés, az 1920-as évektől pedig a rádiózás elterjesztésében volt nagy szerepe az akkumulátorgyárnak. (A rádiókészülék gyártásban Angyalföld élen járt, hisz az Orion márkájú rádiókat szintén Váci úton készítették eleinte.) Jelentős gyártástechnológiai fejlesztéseket végrehajtva a két világháború közötti időben berendezkedtek az összes Varta-típus, valamint a hordozható akkumulátor telepek előállítására. Rendkívüli közismertségre tettek szert a Petrix szárazelemek készítésével, de nagyon népszerű termék lett a törpe izzólámpa is. Az 1925. évi 150 főnyi munkáslétszám 1939 közepére 210 főre emelkedett, a háborús termelés csúcsán, 1943-ban pedig már 460 munkást és 130 tisztviselőt foglalkoztatott a vállalat. A II. világháború alatti haditermelésben a repülőgép-akkumulátorok és híradástechnikai szárazelemek gyártását kezdték el. A további növekedés biztosítása érdekében a vállalatvezetés egy teljesen új, korszerű gyártelep felépítését határozta el. 1942-re épült fel korának egyik legmodernebb gyárcsarnoka az akkumulátorgyár telepén.
1944-ben a cégnév Tudor Akkumulátor- és Szárazelemgyár Rt-re változott.
1950-ben a gyárhoz csatoltak négy kisebb államosított üzemet, viszont az Egyesült Izzónak adta át a zseblámpaizzók gyártását. 1952-ben Akkumulátor- és Szárazelemgyár néven működött az üzem. A rendszerváltás után, 1993-tól az üzem Perion Akkumulátorgyár Rt néven dolgozói tulajdonba került. Ekkor mintegy 500 főt foglakoztattak a Váci út 137-139. alatt.
A gyárat 2002-ben lebontották.